Hey, hr./fru Manager!

Giver det virkelig mening at satse dit PR-budget på resultater som avisen nævner og zippy brochurer, mens din altafgørende uden for publikum adfærd sandsynligvis får langt mindre opmærksomhed, end de har brug for?
Jeg mener, at bekymring er gyldig. Hvad din vigtigste eksterne publikum mener om din organisation, og derefter til hvad adfærd opfattelser bly, har en masse at gøre med om det – og du – lykkes.
Ignorere virkeligheden og du invitere en masse smerte og lidelse. Men bide kuglen nu og du kan begynde at se resultater som voksende gentage køb, højere niveauer af medlemskab programmer, nye engineering fast specifikationer for dine komponenter, et løft i kapitalindskud eller helt nye fællesskabsstøtte.
Public relations er ikke, at forskellige fra andre faglige disciplin du ansætte på jobbet – du behøver en plan til at lykkes. Og planen skal baseres på et fundament, der giver mening.
Prøv på denne grundlæggende forudsætning for et øjeblik og se, hvis du kan leve med det: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Fordi hvis du kan leve med det, vil du snart arbejder med en plan, der hjælper med at overtale disse vigtige aktører til din tankegang. Og der skal flytte dem til at træffe foranstaltninger, der fører til din succes som en virksomhed, non-profit eller association manager.
Giv det en chance. Sidder med pr folk tilknyttet afdelingen, division eller datterselskab og fortæl dem du vil finde ud af, hvad de eksterne målgrupper hvis opførsel påvirker dig mest, virkelig mener om organisationen, så liste dem i prioriterede Bestil – dvs., hvor publikum opførsel har den største indflydelse på organisationen – således at vi kan arbejde på den du tildele førstepladsen.
Fordi denne tilgang til offentlige forbindelser kan være ukendte for de PR folk tilknyttet din enhed, skal du tage en personlig rolle i at få det fra jorden, samt indrykke hver større afgørelse punkt. Din incitament hertil ligger i, at gøre effektivt med centrale interessenter adfærd, taler direkte til din egen succes på jobbet.
Første store spørgsmål? Hvordan opfatter medlemmer af dine vigtigste målgruppe faktisk din enhed, dvs din afdeling, division eller afdeling? Du kan begå en stor del af dit budget til professionel undersøgelse advokat eller du og PR folk tilknyttet din enhed kan gør det Græsrødder måde og interagere med medlemmer af din målgruppe, og bede om en række spørgsmål.
“Hvad du kender os? Har du haft nogen kontakt med vores folk? Virkede det til din tilfredshed? Er der et problem med vores produkter eller tjenester?” Alt imens forbliver du alarm til overdrivelse, unøjagtigheder, misforståelser, usandheder eller rygter, og opmærksomhed til tøvende eller undvigende svar på dine spørgsmål.
De svar du indsamle vil hjælpe dig ned din pr mål, som kunne læse denne måde: tone ned at overdrivelse, neutralisere rygtet eller præcisere denne misforståelse.
Næste udfordring? Hvordan du nå at pr mål? Det vil måske overraske dig, men der er kun tre strategi valg når det kommer til spørgsmål om opfattelse og mening: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Men vær sikker på, at den strategi, du vælger passer din nye pr mål.
Dette trin i pr problemløsning sekvens kan være den mest udfordrende – forbereder beskeden du vil regne med at korrigere den fejlende perception du opdaget under din overvågning session. Da det vil blive leveret i online, print, telekommunikation, højttaler og broadcast tilstande, det skal være forberedt på en overbevisende alligevel troværdig måde. Det skal forklare, hvorfor den nuværende opfattelse er forkert og uretfærdigt. Og det skal være skrevet tydeligt. Efter alt, forsøger du at ændre, hvad folk tror på en måde, der fører til målet publikum adfærd du har brug for at nå dine mål for enhed.
Hvordan du levere meddelelsen viser sig for at være mindre kompleks. Der er snesevis af kommunikation taktik til rådighed lige fra nyhedsbreve, åbne huse, interviews med medier og brochurer til e-mails, taler, seminarer og mange flere.
Nysgerrighed vil snart overhale alle involverede om, hvorvidt programmet ligner det vil nå målet. Hurtigste måde at finde ud af er en anden Q&A møde med medlemmer af din målgruppe. Og du og din PR team bør stille de samme spørgsmål bruges i tidligere overvågning-session.
Stor forskel er i anden ombæring, vil du være på udkig efter tegn at du faktisk har ændret de fejlende opfattelser, som planlagt. Og det er et kæmpe skridt mod at skabe target publikum adfærd du har brug for.
Ja, som en manager, er hvad du nu har din egen brugbar, afdeling eller division pr-program, der vil fungere godt for enhver virksomhed, non-profit eller forening. Med andre ord en PR blueprint, som vil hjælpe fører dig direkte til at opfylde dine operationelle mål.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.