Krisestyring Tips

Sigt krisestyring har forskellige konnotationer. I denne artikel, vil jeg forsøge at give pejlemærker, der kan bruges i de fleste situationer:
Er det en krise i det første sted?:
Dette spørgsmål er vigtigt at spørge, da der er mange situationer, der går galt, fordi den rette person til at håndtere det ikke omkring. Du kan stå for et projekt, indtil din vejleder kommer tilbage og er i stand til at kontakte ham under en krise. Du er nødt til at gøre deres egne beslutninger i hans fravær og din indsats er afhængig af størrelsen af myndighed givet.
The Big Picture:
Det er ikke let at håndtere en krise, hvis du ikke er bekendt med alle de fakta. Hvis din rollen er en leder, skal du være løsrevet fra den følelsesmæssige side af krisen og rationelt tage bestik af, hvordan at gå videre. Igen, dette er ikke så nemt som det lyder som du kan have lang tid kolleger, der er involveret i denne krise.
Det relevante Team:
Det er vigtigt at være i stand til at møde op med det relevante team at diskutere om situationen. Dette er at sikre, at holdet er i stand til at analysere og skabe en fælles holdning om håndtering af denne krise. Dette hold bør også omfatte myndigheder, hvis krisen er alvorlig.
Tidslinje:
Du skal konstruere en tidslinje og sikre, at hver proces scenario er fremhævet. Denne praksis vil være en check til at forhindre, at dit team bruger for meget tid i et aspekt af håndtering af krisen.
Proceduremæssige Manual:
Er der en organisatorisk situationsbestemt manuel, som du kan bruge til denne situation? Kan du huske de tips, der blev givet til dig, når du har deltaget i en mock boremaskine?
Eksterne eksperter:
Du bør få eksterne eksperter til at få adgang til situationen, hvis krisen er helt uventede. Men du skal havde et tæt-dørs møde med dit indre cirkel. Dette er vigtigt, da du ikke ønsker at unødigt afsløre fortrolige oplysninger til eksterne parter.
Tale til medierne:
Det er vigtigt at forberede et pressekit-som giver en fuld detaljeret rapport om krisen. Hvis du er komfortabel at gennemføre et presseinterview, nødt du til at sikre, at du har den fulde oplysninger først.
Din meddelelse stil:
Du er nødt til at sikre, at din kommunikation stil er i sync med krisen. Husk at være kommende med pålidelige oplysninger og forsøge ikke at spekulere. Dette sikrer desuden, at de nærmeste pårørende ikke overdrevent bekymre dig. Det hjælper også ikke hvis du kommer på tværs som meget følelsesladet i medierne, som du ønsker at kommunikere, at organisationen har alt under kontrol.
Ud over din kontrol:
Hvis krisen medfører tab af liv, det er ikke utænkeligt at din troværdighed og organisationens omdømme sættes spørgsmålstegn. Antages det, at krisen var uden for virksomhedens kontrol, har du at holde sig til dit bedste skøn og ikke blive ført ind i en debat, der kan åbne din organisation til mulige sagsanlæg.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *